زمینه همکاری کانون های فرهنگی هنری مساجد کردستان با پایگاه های بسیج فراهم است
زمينه همکاري کانون هاي فرهنگي هنري مساجد کردستان با پايگاه هاي بسيج فراهم است
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان:

زمینه همکاری کانون های فرهنگی هنری مساجد کردستان با پایگاه های بسیج فراهم است

رستمي با اشاره به همکاري و هم افزايي کانون هاي فرهنگي هنري مساجد با پايگاه هاي بسيج مساجد و محلات گفت: زمينه اين همکاري با انعقاد تفاهمنامه اي فراهم شده است که اميدواريم شاهد اجراي هر چه بيشتر مفاد اين تفاهمنامه باشيم.
شناسه خبر : 27415 تاریخ انتشار : ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۰ زمان انتشار : ۱۳:۰۱

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای (فهما) استان کردستان: عبید رستمی در دیدار با مهدی بنده مرادی، معاون بسیج مساجد و محلات سپاه بیت المقدس کردستان با تشریح بندهای تفاهمنامه همکاری سپاه بیت المقدس با ستاد فهما کردستان اظهار کرد: از صدر اسلام تا به امروز، مسجد به عنوان پایگاه مورد وثوق و مورد احترام مردم بوده است.

 

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان با تاکید بر اینکه نگاه مردمی بایستی در مسجد جاری و ساری باشد، عنوان کرد: سوق دادن برنامه های قرآنی، فرهنگی و هنری به سمت مساجد و به صورت محله محور موجب اجرای برنامه های عامه پسند می شود که مردم خودشون برگزار کننده و مجری این برنامه ها هستند.

 

رستمی با بیان این نکته که اگر که مردم پای کار باشند، امور به نحوه احسن تری پیش خواهد رفت، اضافه کرد: مردم نیازهای مخااطبین خود رابهتر و بیشتر می شناسند و وظیفه مسئولین حمایت از برنامه های مردم محور است.

 

وی با اشاره به شیوع ویروس کرونا و تعطیلی مساجد بیان کرد: پتانسیل فوق العاده ای در حوزه مساجد وجود دارد و می توان بیشتر مسائل، مشکلات و آسیب های جامعه را در مساجد حل و فصل کرد و در حال حاضر به خاطر ویروس کرونا می توان با بهره مندی از ظرفیت فضای مجازی برنامه ها و فعالیت های را در این فضا پیش برد.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کردستان نیز در ادامه این دیدار عنوان کرد: تمام تلاش ادارات متولی مسجد باید به احیای کارکردهای مساجد در محلات ختم شود.

 

کامل گلباغی با اشاره به تفاهمنامه همکاری ستاد فهما و معاونت بسیج مساجد و محلات سپاه بیت‌المقدس استان کردستان با توجه به ضرورت هم‌افزایی و همکاری هرچه بیشتر دو نهاد انقلابی و به منظور برنامه‌ریزی صحیح و هدفمند با هدف جاذبه‌آفرینی، تقویت و پرورش ایده‌های خلاقانه، رشد و تحول در راستای جذب حداکثری قشر جوان و نوجوان به مساجد و همچنین حمایت از مجموعه جهادی و خودجوش محله محور، تفاهم‌نامه همکاری ستاد فهما و معاونت بسیج مساجد و محلات سپاه بیت‌المقدس استان کردستان به امضا رسید.

 

وی همچنین بیان کرد: هدف این تفاهم‌نامه بهره‌گیری از ظرفیت و امکانات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری به منظور انجام طرح‌ها و برنامه‌های مشترک و پرهیز از موازی‌کاری و تقسیم کار در راستای مأموریت بسیج مساجد و محلات و کانون‌های فرهنگی هنری مساجد و افزایش تأثیرگذاری و جریان‌سازی در جامعه هدف مخاطبان در چارچوب تعیین‌شده است.