نشست تخصصی نماز و رسانه در سنندج برگزار شد
نشست تخصصي نماز و رسانه در سنندج برگزار شد
با همکاری ستاد فهمای کردستان؛

نشست تخصصی نماز و رسانه در سنندج برگزار شد

نشست تخصصي نماز و رسانه به همت ستاد اقامه نماز کردستان و با همکاري ستاد هماهنگي کانون هاي فرهنگي هنري مساجد استان در مجتمع فجر سنندج برگزار شد.سنندج برگزار شد
شناسه خبر : 27391 تاریخ انتشار : ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۰ زمان انتشار : ۱۲:۴۵

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای (فهما) استان کردستان: اکبر عظیمی در این نشست اظهار کرد: امروزه بسیاری از تحولات جهان که در باب اطلاع رسانی و تبلیغ و به تبع آن پیشرفت روی می‌دهد نقش خبرنگاران هویدا و آشگار است که از تلاش و‌ پیگیری‌های اصحاب رسانه تقدیر می‌کنم.

 

مدیر ستاد اقامه نماز کردستان افزود: نماز بحث اشنایی برای همه ما مسلمانان است و این فریضه دسنی در همه ادیان نیز مورد توجه است و در زمان ابیای الهی مورد سفارش و توجه بوده است.

 

وی ادامه داد: نماز بدون تشریفات و براحتی ارتباط خدا با بندگان را فراهم می‌سازد و در سرنوشت انسان‌ها نقش ویژه‌ای دارد.

 

عظیمی بیان کرد: امروزه جهان با آشفتگی‌هایی که دارد بنا به وعده صریح قرآن بهترین راهکار و وسیله برای نسل جوان است و اگر بخواهیم برای سلامت و پیشرفت جامعه کاری کنیم نیاز است روی فرهنگ ترویج نماز سرمایه‌گذاری کنیم.

 

وی با اشاره به جمله مبارک پیامبر اکرم مبنی بر اینکه نماز ستون دین است، افزود: نماز مورد اکید سفارش قرآن کریم قرار گرفته است و همه باید به نماز بپردازند.

 

وی اضافه کرد: عده‌ای ایجاد شبهه می‌کنند که چرا نماز حالت اداری پیدا می‌کند اما باید دانست که اداری کردن نماز مانع غفلت مسئولان از فریضه نماز است و موجب ترویج اقامه نماز بین کارکنان،مسئولان و ارباب رجوع خواهد شد.

 

مدیر ستاد اقامه نماز کردستان با اشاره به اهداف ستاد اقامه نماز  یادآور شد: تلاش برای ترویج فرهنگ اقامه نماز بین آحاد جامعه از اهداف این ستاد است که زیرنظر دفتر مقام معظم رهبری است و در سطح استان و شهرستان‌ها ستاد اقامه نماز تشکیل شده است.

 

عظیمی گفت: تشکیل شورای اقامه نماز استان تشکیل شده که سیاستگذاری‌های لازم در حوزه نماز را انجام خواهند داد.

 

وی با بیان اینکه در کردستان سالانه برنامه‌های مشخصی تدوین می‌شود، افزود: قشر دانش‌آموز و دانشجو از اولویت‌های جامعه هدف ستاد اقامه نماز استان است و علیرغم شیوع کرونا شیوه‌های مجازی را برای تبلیغ نماز و جذب افراد به اقامه نماز را در پیش گرفتیم.

 

وی اعلام کرد: برنامه‌های آموزشی و تبلیغی گسترده‌ای در استان انجام شده و در دست انجام است و سعی شده نقاط ضعف و قوت فعالیت‌ها سنجیده شود و نسبت به تقویت فعالیت‌های حوزه نماز استفاده شود.

 

مدیر ستاد اقامه نماز کردستان اعلام کرد: صدا و سیما و رسانه‌ها بستر مناسبی برای پیشبرد فعالیت حوزه نماز در استان است و در ماه مبارک رمضان از طریق لوح‌های فشرده چهل مورد سخنرانی را در حوزه نماز پخش کردیم.

 

عظیمی بیان کرد:  برگزاری ۲۵ جلسه کارشناسی با حضور روحانیون شیعه و سنی، برگزاری مسائل حوزه نماز، برگزاری مسابقات حوزه نماز و تجلیل از برگزیدگان و برگزاری مسابقه آیات نمازی در استان انجام شده است.

 

وی در پاسخ به این سوال که ایا نمازخانه ادارات فقط ویژه کارکنان است، افزود: توصیه می‌شود اداراتدر مواقع نماز، از ظرفیت نمازخانه‌ها برای ارباب رجوع نیز استفاده شود.

 

وی بیان کرد: برای وضوخانه‌های بین راهی اکیپ‌هایی برای بازرسی اعزام می‌شود و سعی می‌شود امکانات و تجهیزات این مکان‌ها بررسی شود.

 

مدیر ستاد اقامه نماز کردستان اضافه کرد: از کارهای ستاد اقامه نماز تجهیز مناسب وضوخانه‌های ادارات است و در حال حاضر ۹۸ درصد ادارات وضوخانه‌های مناسب دارند.