تقدیر از مدیر ستاد فهما استان کردستان در مراسم شب شعر و مناجات خوانی قرآنی
تقدير از مدير ستاد فهما استان کردستان در مراسم شب شعر و مناجات خواني قرآني

تقدیر از مدیر ستاد فهما استان کردستان در مراسم شب شعر و مناجات خوانی قرآنی

از مدير ستاد فهما استان کردستان در محفل معنوي شب شعر قرآني و مناجات‌خواني کريمانه، به عنوان شاعر و اديب قرآني تقدير شد.
شناسه خبر : 27045 تاریخ انتشار : ۹ اردیبهشت ۱۴۰۰ زمان انتشار : ۱۲:۰۰

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای (فهما)، محفل معنوي شب شعر قرآني و مناجات خواني کريمانه به مناسبت ماه مبارک رمضان و ميلاد امام حسن مجتبي (ع)، چهارشنبه 8 اردیبهشت در دفتر نماينده ولي فقيه در کردستان برگزار شد. در اين مراسم از «کامل گلباغی» مدير ستاد فهما استان به عنوان شاعر و اديب قرآني تقدير شد.

حجت‌الاسلام و المسلمین عبدالرضا پورذهبی در این مراسم با بیان اینکه شعر و مناجات خوانی در ماه مبارک رمضان هنری قرآنی و ماندگار است، اظهار کرد: این مراسم فرصتی برای قدردانی از قاریان، شاعران و مناجات خوانان کردستانی است.

 

نماینده ولی فقیه در استان کردستان همچنین گفت: تلاشگران این حوزه بسیار زیبا و به‌جا می‌خوانند و شور، حال و هیجان آنان در این عصر شعرخوانی انسان را به وجد می‌آورد.

وی مناجات و شعرخوانی در وصف پیامبر و قرآن و اهل بیت(ع) را یک هنر و افتخار بزرگ دانست و خاطر نشان کرد: مناجات‌خوانی و سحرخوانی از قبل از انقلاب نیز در تهران مرسوم بوده و مردم در یک مکانی جمع می‌شدند و مناجات‌خوانانی همچون "شیخ محمد حسین زاهد"  با حس و حال قوی و چنان احساسی می‌خواند که در عمق جان نفوذ می‌کرد.

 

حجت الاسلام پورذهبی با بیان اینکه در گذشته از مناجات برای پالایش روح و بیدار کردن مومنان در صبح با صدایی خوش استفاده می‌شد، افزود: بعد از انقلاب نیز که جنگ به اتمام رسید، مردم دور هم جمع می‌شدند و با مناجات‌خوانی شور و هیجان هم جلوه پیدا می‌کرد.

 

وی در ادامه خطاب به قاریان، شاعران و مناجات‌خوانان تأکید کرد: انتظار می‌رود این عزیزان جایگاه خود و خدمت به قرآن، پیامبر عظیم‌الشأن(ص) و اهل‌بیت(ع) را قدر و افتخار  بدانند و همواره در این مسیر گام بردارند.

 

نماینده ولی فقیه در استان کردستان اظهار کرد: اگر چه بخشی از مناجات ها و اشعار به زبان کوردی قرائت شد و من از محتوای آن به جهت استفاده از زبان کرودی متوجه نشدم ولی شور وحال مناجات خوانان و شعرا من را بسیار تحت تأثیر خود قرار داد و این شایسته قدردانی است.

 

گفتنی است در پایان این مراسم معنوی از «سید اسماعیل حسینی»، «سید محمد سادات»، خلیفه «جمال محمدی»، «بهروز خیریه»، «محمد وکیلی»، «سید علی احمدی»، «سید ابراهیم حسینی»، «سید جمیل رشیدی»، «کامل گلباغی» و »امیر ملکی» به عنوان 10 شاعر، ادیب و مولودی‌خوان برتر استان کردستان تجلیل شد.