فراخوان طرح ملی تربیت معلم حفظ قرآن در استان کردستان منتشر شد
فراخوان طرح ملي تربيت معلم حفظ قرآن در استان کردستان منتشر شد

فراخوان طرح ملی تربیت معلم حفظ قرآن در استان کردستان منتشر شد

گلباغي از اعلام فراخوان طرح ملي «تربيت معلم حفظ قرآن» بين کانون‌هاي مساجد استان خبر داد و گفت: سهميه استان کردستان در اين طرح ۸ نفر است.
شناسه خبر : 27040 تاریخ انتشار : ۹ اردیبهشت ۱۴۰۰ زمان انتشار : ۱۰:۱۷

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای (فهما) استان کردستان: «کامل گلباغی» در جمع مجازی با رسانه های استان، اظهار کرد: طرح ملی تربیت معلم حفظ قرآن کریم همزمان با سراسر کشور در کردستان برگزار می‌شود.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کردستان، با اشاره به اینکه این طرح به همت کانون مساجد استان قم در سطح کشور اجرا می‌شود، افزود: فراخوان این طرح بین کانون‌های مساجد کردستان از هشتم اردیبهشت‌ اعلام شده است.

 

وی با اشاره به ویژگی های شرکت کنندگان در این طرح بیان کرد: این طرح با حضور ۳۲۰ نفر از حافظان ۱۰ جزء به بالای قرآن کریم و عضو کانون‌های مساجد کشور برگزار می‌شود که سهمیه استان کردستان در این طرح هشت نفر خواهد بود.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کردستان با بیان اینکه این طرح به دو روش حضور مجازی و غیرحضوری یا خودخوان برگزار خواهد شد، ادامه داد: شرکت‌کنندگان در این طرح ۸۸ ساعت به صورت حضوری آنلاین و ۵۰ ساعت غیر حضوری در دوره‌های آموزشی آن شرکت خواهند کرد.

 

گلباغی از برگزاری آزمون ورودی از شرکت‌کنندگان در این دوره در ۱۴ اردیبهشت‌ماه جاری خبر داد و گفت: ۳۱ تیرماه سال جاری آزمون پایان دوره از شرکت‌کنندگان گرفته می‌شود و کسانی حائز امتیاز لازم شوند به عنوان مربی حفظ قرآن به‌کارگیری خواهند شد.

 

وی افزود: دوره آموزشی طرح تربیت معلم حفظ قرآن از ۲۱ اردیبهشت‌ماه آغاز و تا ۲۵ تیرماه سال جاری ادامه خواهد داشت و آزمون پایان دوره نیز از ۲۶ تا ۳۱ تیرماه به مدت شش روز برگزار خواهد شد.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کردستان، شناسایی نیروهای مستعد قرآنی کانون‌های مساجد، تربیت و آماده‌سازی استعدادهای قرآنی برای تدریس در دوره‌های حفظ قرآن، ایجاد انگیزه بین معلمان قرآن جهت استمرار دانش‌اندوزی در مهارت‌های علمی قرآن، تعمیم روش‌های بدیع حفظ قرآن و یکپارچه‌سازی و نظام‌مند کردن آموزش‌های حفظ قرآن و به کارگیری معلمان حفظ قرآن را از اهداف برگزاری این طرح ذکر کرد.

 

وی در پایان یادآور شد: روش تدریس و اصول کلاس‌داری حفظ، آموزش تحدیرخوانی، فنون معلمی و روانشناسی تدریس، کاربرد اصول روانشناسی در حفظ قرآن و آشنایی با علوم قرآن از دروس آموزشی در این طرح است.