ارتقای بُعد فرهنگی و هنری جامعه رسالت کانون‌های مساجد است
ارتقاي بُعد فرهنگي و هنري جامعه رسالت کانون‌هاي مساجد است
با پیشتازان طرح ملی ایران قوی؛

ارتقای بُعد فرهنگی و هنری جامعه رسالت کانون‌های مساجد است

عليمرادي با اشاره به جايگاه و ظرفيت گسترده کانون‌هاي فهما اظهار کرد: ارتقاي بُعد فرهنگي و هنري جامعه، از رسالت اصلي کانون‌هاي مساجد است.
شناسه خبر : 26913 تاریخ انتشار : ۵ اردیبهشت ۱۴۰۰ زمان انتشار : ۱۲:۳۸

«درخش علیمرادی» در گفت وگو با ستاد ارتباطات رسانه‌ای (فهما)، با اشاره به فعالیت‌های کانون فرهنگی  هنری کنعان مسجد ابوالمحمد کنعانی سنندج که موفق به کسب رتبه شایسته تقدیر در رواق کتاب در طرح ملی ایران قوی شد، اظهارکرد: این کانون در طرح ملی ایران قوی و در رقابت با 25 هزار کانون فرهنگی هنری مساجد کشور توانست با کسب 16 هزار و 652 امتیاز در سامانه بچه های مسجد، رتبه شایسته تقدیر را از آن خود کند.

 

مدیر کانون فرهنگی هنری کنعان شهرستان سنندج با بیان اینکه طرح ملی ایران قوی طرحی موثر برای شناسایی، معرفی و ارائه خدمات به اعضای کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان و سراسر کشور به شمار می‌رود، عنوان کرد: ارتقای بُعد فرهنگی و هنری جامعه، رسالت کانون های مساجد است.

 

وی با اشاره به نقش جوانان مسجدی در قوی شدن ایران اسلامی عنوان کرد: جوانان انقلابی، ایران اسلامی باهمت و تلاش، اراده، عزم راسخ و استوار خود برای سربلندی کشورمان ایران اسلامی از هیچ تلاشی فروگذارنبوده و نیستند و برای پیشرفت و توانمندی ایران اسلامی سربلندمان در تلاشند.

 

علیمرادی با تاکید بر سنگربانی کانون های مساجد از اهداف نظام اسلامی افزود: وظیفه کانون‌های فرهنگی بعنوان سنگربانان مساجد این است که با ایمان و آگاهی علم و عمل در مقابل انحراف نقشه‌های پلید دشمنان اسلام ایثارگرانه جهاد کنند.

 

مدیرکانون فرهنگی کنعان سنندج ادامه داد: اجرای طرح ایران قوی بین کانون‌های مساجد باید باتوجه به ظرفیت و پتانسیل‌های هر منطقه و شهر و روستایی اجرا و سنجیده شود.

 

وی با اشاره به اینکه از سال 81 فعالیت‌های قرآنی را آغاز کرده است و به عنوان مدیر مسوول خانه قرآن انوار الرحمه نیز فعالیت دارد، بیان کرد: در سال 93 این خانه قرآن به عنوان یکی از 10 خانه قرآن برتر کشور شناخته شده است.

 

وی که مولف و نویسنده سه کتاب دینی و مذهبی و دارای چندین مقاله دینی است، افزود: کانون کنعان از سال 89 راه‌اندازی شده است که در ابتدا به عنوان مربی قرآن در این کانون فعالیت داشتم و اکنون مدیر این کانون هستم.

 

وی خاطرنشان کرد: کودکان و نوجوانان از کلا‌سهای قرآنی این کانون استقبال می‌کنند و در طرح تربیت حافظان قرآن کریم که از طرح‌های کشوری است شرکت کرده‌اند.

 

مدیر کانون فرهنگی هنری کنعان سنندج برگزاری ‌کلاس‌های تفسیر، احکام، روخوانی، روانخوانی و حفظ قرآن کریم در این کانون را از دیگر فعالیت‌های کانون کنعان سنندج دانست و اعلام کرد: برگزاری اردوهای زیارتی سیاحتی، برگزاری مسابقات فرهنگی و دینی برای نوجوانان عضو کانون کنعان از دیگر برنامه‌های آموزشی این کانون فرهنگی است.

 

علیمرادی اضافه کرد: کلاس‌های کلاش‌بافی، گلسازی، منجوق دوزی، خیاطی با حمایت از زنان سرپرست خانوار و نوجوانان فاقد سرپرست از دیگر کلاس‌های آموزشی این کانون فرهنگی است که با همکاری بهزیستی برگزار شده است.

وی با بیان اینکه کانون کنعان در حاشیه شهر دایر شده تا بتواند زمینه ساز خدمت به مردم به ویژه نوجوانان این مناطق باشد، اضافه کرد: در ایام کرونا تعدادی از نوجوانان و جوانان عضو کانون در راستای تهیه ماسک و لباس ایزوله بیمارستانی فعالیت داشتند و تولیدات خود بین نیازمندان نیز توزیع می‌کنند.

علیمرادی همچنین گفت: جمع آوری کمک‌های مردمی و بسته‌های معیشتی با کمک خیرین و توزیع بین نیازمندان از جمله دیگر فعالیت‌های این کانون در ایام کرونا بوده است.

وی برگزاری مسابقات ترتیل خوانی قرآن کریم ویژه دختران و پسران زیر 16 سال و بالای 16 سال به عنوان دیگر فعالیت‌های این کانون فرهنگی است، افزود: به برگزیدگان مسابقات قرآنی کانون قرآن جوایزی نیز اهدا شده است.

مسوول کانون فرهنگی هنری کنعان سنندج به برگزاری آموزش‌های سبک زندگی اسلامی ایرانی کانون در فضای مجازی اشاره کرد و افزود: با هدف ایجاد دلگرمی، کاهش استرس‌های ناشی از شیوع ویروس منحوس کرونا، فراهم کردن بستر آرامش برای خانواده‌های عضو این کانون فرهنگی هنری آموزش‌های سبک زندگی اسلامی ایرانی در فضای مجازی برگزار شد.

وی بیان کرد: استفاده از ظرفیت فضای مجازی و تقویت آموزش‌های علمی و پژوهشی به جامعه هدف کانون فرهنگی هنری کنعان که غالب بر ۴۰۰ نفر هستند، از فعالیت‌های ابن کانون فرهنگی به شمار می‌رود.

علیمرادی به دیگر فعالیت های انسان دوستانه کانون اشاره کرد و گفت: در ایام بازگشایی مدارس با جلب کمک خیرین، البسه، لوازم التحریر و پوشاک نیز بین دانش‌آموزان کم بضاعت توزیع شد.

وی با تقدیر از همکاری ستاد ملی فهمای کردستان با این کانون فرهنگی اعلام کرد: مشکل اصلی کانون‌های فرهنگی استان عدم همکاری مناسب خادمین مساجد بوده و نیاز است خادمین مساجد همکاری کنند تا کانون های فرهنگی بتوانند در مساجد مختلف سطح شهر به ویژه در مناطق حاشیه شهر فعالیت کنند.

مدیر کانون فرهنگی هنری کنعان سنندج اضافه کرد: کانون‌های فرهنگی هنری مساجد نیازمند تجهیزات و امکانات آموزشی برای فعالیت بیشتر هستند و امید که مسوولان همکاری بیشتری در تجهیز کانون‌های فرهنگی هنری مساجد داشته باشند.