برگزاری مسابقه زیباترین اذان در سطح کانون‌های مساجد استان کردستان
برگزاري مسابقه زيباترين اذان در سطح کانون‌هاي مساجد استان کردستان

برگزاری مسابقه زیباترین اذان در سطح کانون‌های مساجد استان کردستان

گلباغي، از برگزاري مسابقه زيباترين اذان به مناسبت ماه مبارک رمضان 1400 خبر داد و گفت: اين برنامه قرآني به همت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامي کردستان و با همکاري و مشارکت ستاد هماهنگي کانون هاي فرهنگي هنري مساجد استان برگزار مي‌شود.
شناسه خبر : 26910 تاریخ انتشار : ۵ اردیبهشت ۱۴۰۰ زمان انتشار : ۱۲:۲۱

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای (فهما) استان کردستان: «کامل گلباغی» طی نشست خبری با حضور جمعی از اصحاب رسانه استان که در بستر فضای مجازی برگزار شد، اظهار کرد: مسابقه زیباترین اذان در دو مقطع سنی زیر16سال و بالای 16 سال در ماه مبارک رمضان با گستره استان کردستان طراحی و در فضای مجازی بصورت گسترده اطلاع رسانی شد.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کردستان افزود: به واسطه شیوع حاد ویروس منحوس کرونا و به منظور رعایت پروتکل های بهداشتی اکثر برنامه های فرهنگی و هنری ماه مبارک رمضان در فضای مجازی و با استفاده از شبکه های اجتماعی طراحی و تدارک دیده شده است.

 

گلباغی اضافه کرد: مسابقات متعددی در فضای مجازی برای ماه مبارک رمضان در استان فرهنگی کردستان تدارک دیده شده است تا مردم را به خانه ماندن و رعایت فاصله اجتماعی تشویق و از یادآوری برکات این ماه مبارک با اذان خوانی و تدبر و تحقیق در متون مذهبی بهره مند شوند.

 

وی در خصوص نحوه شرکت در مسابقه اذان گفت: مسابقه زیباترین اذان که در دو مقطع سنی برای علاقمندان به اذان خوانی طراحی شده است با تهیه فیلم از اذان خوانی خود و ارسال به شماره 09010936110 از طریق واتساب اقدام به ارسال فیلم مذکور می کنند.

 

گلباغی با بیان اینکه امروزه اکثر مردم از طریق فضای مجازی و گوشی های هوشمند به اطلاعات گسترده ای در زمینه ی مسائل دینی، فرهنگی، هنری،  اقتصادی، اجتماعی و سیاسی دسترسی دارند، یادآوری کرد: ترویج فرهنگ و آداب ماه مبارک رمضان از طریق این ابزار هوشمند یکی از اهداف برگزاری این مسابقه است، از سوی دیگر با برگزاری برنامه های فرهنگی و هنری این ماه مبارک در فضای مجازی از ابتلا و شیوع ویروس کرونا جلوگیری خواهد شد.

 

وی در پایان خاطرنشان کرد: علاقمندان تا 25 اردیبهشت ماه سالجاری فرصت دارند تا فیلم اذان خوانی خود را ارسال نمایند و به 10 نفر از بهترین اذان خوان های شرکت کننده در این مسابقه به قید قرعه لوح تقدیر و جوایزی نقدی اهدای خواهد شد.