فتوای امام راحل (ره) در مورد ارتداد سلمان رشدی بهترین استراتژی و راهبرد تقریب مذاهب در اسلام بود
فتواي امام راحل (ره) در مورد ارتداد سلمان رشدي بهترين استراتژي و راهبرد تقريب مذاهب در اسلام بود
کارشناس مسئول فرهنگی هنری مساجد کردستان:

فتوای امام راحل (ره) در مورد ارتداد سلمان رشدی بهترین استراتژی و راهبرد تقریب مذاهب در اسلام بود

غريبي با اشاره به اينکه فتواي ارتداد سلمان رشدي يک جان تازه به تقريب مذاهب در جهان اسلام پرداخت عنوان کرد: فتواي امام راحل (ره) در مورد ارتداد سلمان رشدي بهترين و گويا ترين کانون استراتژي و راهبردي تقريب مذاهب در اسلام بود.
شناسه خبر : 25080 تاریخ انتشار : ۲۷ بهمن ۱۳۹۹ زمان انتشار : ۱۱:۰۵

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای (فهما) استان کردستان: ماموستا دکتر رحمن غریبی، محقق، پژوهشگر در پاسخ به سوال " دلیل حساسیت بسیار امام خمینی(ره) نسبت به کتاب آیات شیطانی سلمان رشدی چه بود؟ " اظهار داشت: در برهه ایی از زمان کتاب  کتاب شیطانی سلمان رشدی نوشته شد که نظام مقدس جمهوری اسلامی تازه پایه های آن مستحکم شده بود و از آنجا که این نظام هم به عنوان پشتیبان و داعیه مسلمانان جهان توانسته بود در دنیای اسلام، بلکه در جهان مستعضفان جا باز کند، لذا این کتاب که به وسیله دسیسه و پیشنهاد شیطان بزرگ نوشته شده بود می خواست که این پایه ها را متزلزل کند.

 

کارشناس مسئول فرهنگی هنری ستاد هماهنگی کانون های مساجد کردستان خاطر نشان کرد: هر چند گاهی در مقاطع مختلف تاریخی نحله ها، احزاب و ... انحرافی در دنیای اسلام پیدا می شود که تنها مردانی خدایی همانند حضرت امام خمینی (ره) توانسته اند جلو این انحرافات را بگیرند تا بعنوان چالش در دنیای اسلام از آن یاد شود، لذا امام این حساسیت را بخاطر دفاع از اسلام و ازبین بردن آن انجام می داد.

 

ماموستا غریبی تصریح کرد: یکی دیگر از حساسیت های حضرت امام راحل (ره) به دلیل ایجاد وحدت و نیز آگاه سازی مسلمانان در برخورد با منحرفان و یاوهگویان در دنیا می باشد که این حساسیت بموقع ایشان توانست بازخورد و نتیجه  خوبی در میان فرق مختلف اسلامی بدهد.

 

 ماموستا غریبی در جواب این سوال " این فتوای امام چه تاثیری بر وحدت و تقریب مذاهب در جهان اسلام داشت؟ " عنوان داشت: امام خمینی (ره) در مقطع زمانی که استکبار جهانی و ایادی دست نشانده آنها در جهان اسلام به خصوص خاورمیانه توانسته بود با ایجاد جنگ بین دو ملت مسلمان ایران و عراق و بعضاً ایجاد جبهه بین ایران و اعراب تفرقهایی ایجاد نماید؛ با راهبری و این فتوای تاریخی توانست وحدت بین مسلمانان را ایجاد نماید.

 

وی افزود:  امام خمینی (ره) که همیشه بدنبال تقریب بین مذاهب اسلامی بود و بعضاً برخی از ایشان انتقاد می کردند، ایشان با این فتوا و مصداقی نمودن آن توانست مذاهب اسلامی مختلف را از سراسر نقاط جهان به هم نزدیک و مقرّب نماید.

 

وی ادامه داد: از کلیه نقاط جهان تظاهرات مختلفی که در آن زمان بر علیه نویسنده کتاب آیات شیطانی برگزار می شود و این خود می رساند که در آن زمان مسلمانان جهان از کلیه مذاهب اسلامی تشنه یک رهبر و الگوی عزّتمند، سوای از هر مذهب اسلامی می باشند.

 

کارشناس مسئول فرهنگی هنری ستاد هماهنگی کانون های مساجد کردستان عنوان کرد: این فتوا یک جان تازه به تقریب مذاهب در جهان اسلام پرداخت که در عصرهای میانی قرن میلادی اخیر توسط مجاهدان و علمای بلاد دیگر اسلامی از جمله شیخ محمود شلتوت، محمد عبدو، جمال الدین اسدآبادی و سایرین شروع شده بود.

 

وی خاطر نشان کرد: فتوای امام راحل (ره) در به درک واصل کردن سلمان رشدی ملعون خود بهترین و گویا ترین کانون استراتژی و راهبردی تقریب مذاهب در اسلام می باشد که به صورت عملی ظاهر شد چرا که تمام نظریات و آرای علمای اسلامی تقریباً و بعضاً در گذشته در حد تئوری و فریز شده باقی مانده بود.

 

ماموستا غریبی در جواب این سوال " دلایل نوشتن کتاب توسط سلمان رشدی و با حمایت اسلام ستیزان در آن برهه چه می دانید؟ " عنوان داشت: سلمان رشدی در مقطعی دست به نوشتن این کتاب شیطانی زد که پیشبرد و عملی نمودن اهداف استکبار جهانی و استفاده ابزاری از وی در جهان اسلام و ایجاد تفرقه در بین مسلمانان جهان جزئی از اهداف آن بود.

 

کارشناس مسئول فرهنگی هنری ستاد هماهنگی کانون های مساجد کردستان یادآور شد: تقویت دشمن اصلی دنیای اسلام در خاورمیانه یعنی صهیونیسم و تقویت مادی گرایی در بین مسلمانان به وسیله القاء مفاهیم مادی گرایانه و دور نمودن آنها از مفاهیم اصیل اسلام و خدایی بودن آنها از دیگر اهداف شوم تدوین این کتاب شیطانی بود.

 

ماموستا غریبی در پایان تصریح کرد: از دیگر اهداف این کتاب شیطانی که با دسیسه غرب ارائه گردیده بود، ایجاد بسترهای لازم برای انحراف مسلمانان و کانالیزه نمودن آنها به بی‌راههای عقیدتی و ایدئولیک که بهترین راه از بین بردن اعتقادات اسلامی و همچنین محک زدن و آزمودن حاکمان دنیای اسلام برای ارزیابی آنها در مواجه نمودن ایشان، به دنیای غرب و استکبار جهانی بر اساس تئوری جهانی و برخورد تمدنها که توسط "فوکویاما و مشیل هانتیلگتون" ارایه شده بود، می توان اشاره کرد.