محفل انس با قرآن کریم در دیواندره با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار شد
محفل انس با قرآن کريم در ديواندره با رعايت پروتکل‌هاي بهداشتي برگزار شد

محفل انس با قرآن کریم در دیواندره با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار شد

محفل انس با قرآن کريم با رعايت شيوه نامه‌هاي بهداشتي و با کمترين مخاطب در حسينه انصارالرسول(ص) شهرستان ديواندره برگزار شد.به
شناسه خبر : 24949 تاریخ انتشار : ۲۳ بهمن ۱۳۹۹ زمان انتشار : ۰۹:۳۸
به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای (فهما)استان کردستان:  مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کردستان در حاشیه برگزاری این محفل قرآنی عنوان کرد: به مناست دهه مبارک فجر و با همکاری موسسات قرآنی و کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کردستان، محفل انس با قرآن کریم در شهرستان‌های استان در حال برگزاری است.

 

کامل گلباغی با اشاره به اینکه هر روز در یکی از شهرهای استان این محفل معنوی برگزار می‌شود، اعلام کرد: نخستین محفل قرآنی در نخستین ذوز دهه مبارک فجر در مسجد جامع سنندج برگزار شد.

 

وی اعلام کرد: این محافل در ۱۰ شهرستان استان با حضور قاریان برجسته استانی و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار خواهد شد.

 

مدیر کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استقبال نوجوانان و جوانان از محافل قرآنی را مطلوب ارزیابی کرد و گفت: بچه‌های مسجدی و اعضای کانون‌های فرهنگی هنری مساجد در فعالیت‌های دینی و فرهنگی همیشه حضور موفق و چشمگیری داشته و دارند.

 

محمد علیزاده فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شهرستان دیواندره نیز در این محفل معنوی ضمن تبریک فرا رسیده دهه مبارکه فجر و سالروز ولادت با سعادت حضرت فاطمه زهراء(س) به جایگاه خانواده در قرآن کریم اشاره کرد و گفت: در فرهنگ قرآنى، خانواده همچون دژى مستحکم است و هرگونه روابط نامشروع در آن محکوم شده است.

 

وی افزود: یکى از آیاتى که آشکارا، به جایگاه ارزشى خانواده پرداخته، آیه نخست از سوره نساء است که مى‌فرماید: اى مردم! از [مخالفت] پروردگارتان بپرهیزید؛ همان کسى که همه شما را از یک انسان آفرید و همسر او را [نیز] از جنس او خلق کرد.

 

وی همچنین به حدیثی از امام صادق(ع) اشاره کرد و گفت: این امام بزرگوار فرموده‌اند: مردى به حضور پیامبر اکرم(ص) رسید و از ایشان در مورد نیکى کردن به پدر و مادر سؤال کرد. پیامبر فرمودند، به مادرت نیکى کن، به مادرت نیکى کن، به مادرت نیکى کن،‌ به پدرت نیکى کن، به پدرت نیکى کن،‌ به پدرت نیکى کن و پیامبر،‌ قبل از پدر در مورد نیکى و احسان به مادر سفارش کردند.

 

علیزاده در ادامه به حدیثی از پیامبر اسلام(ص) اشاره کرد که فرموده‌اند: در بهشت بودم که ناگهان صداى قاریى را شنیدم،‌ پرسیدم این کیست؟ گفتند:‌ حارثه بن نعمان،‌ رسول الله(ص) فرمودند: این است نتیجه نیکى (به پدر و مادر). این است نتیجه نیکى (به پدر و مادر)، او نیکوکارترین مردم نسبت به مادرش بود.

 

در ادامه سیامک امین پور قاری مطرح شهرستان و عبدالرحمان امام قلی قاری مطرح استانی به تلاوت آیات الله قرآن کریم پرداختند.