محفل انس با قرآن در مسجد جامع سنندج برگزار شد
محفل انس با قرآن در مسجد جامع سنندج برگزار شد
به مناسبت گرامیداشت دهه فجر؛

محفل انس با قرآن در مسجد جامع سنندج برگزار شد

محفل انسي با قرآن به مناسبت گراميداشت چهل و دومين سالگرد پيروزي شکوهمند انقلاب اسلامي ايران به همت کميته مساجد ستاد دهه فجر کردستان در مسجد جامع سنندج برگزار شد.
شناسه خبر : 23984 تاریخ انتشار : ۱۵ بهمن ۱۳۹۹ زمان انتشار : ۱۲:۴۷

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای (فهما) استان کردستان؛ کامل گلباغی، در اولین محفل معنوی انس با قرآن کریم که به مناسبت دهه مبارک فجر در مسجد جامع سنندج برگزار شد، از امام راحل به عنوان مدرسه قران کریم و فردی برخواسته از مسجد یاد کرد و اظهار کرد: تغییر افکار عمومی در انقلاب اسلامی با قرآن شکل گرفت.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کردستان با اشاره به اینکه تفسیر سوره مبارک حمد توسط بنیانگذار انقلاب اسلامی به راستی تحول‌آفرین بود، اعلام کرد: تفسیر این سوره توسط امام راحل یک ادبیات قرآنی روشنی را به عرصه حاکمیتی انقلاب وارد کرد.

 

وی افزود: قبل از پیروزی انقلاب اسلامی تعداد قاریان و حافظان قرآن کریم در کشور انگشت شمار بود در حالیکه امروز به برکت نظام مقدس انقلاب اسلامی حافظان، قاریان و فعالان قرآنی خوبی در سطح کشور و بالطبع آن استان کردستان تربیت یافته‌اند و خانواده‌ها با قرآن بیشتر آشنا شده‌اند.

 

گلباغی عنوان کرد: گروهی احساس می‌کنند که امروز عملکرد دینی در جامعه کم شده است اما باید گفت که این امر صحیح نبوده و امروز باورهای دینی بین مردم عمیق‌تر و با استدلال‌تر شده و دینداری‌های ما آگاهانه‌تر شده است.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کردستان یکی از افتخارات انقلاب اسلامی را شروع و استمرار آن با قرآن دانست و بیان کرد: دستاوردهای نظام در حوزه قرآن گرچه ایده‌آل نیست اما رشد کمی و کیفی این فعالیت‌ها به دلیل آشنایی با قاریان برجسته مصری و آموزش‌های لازم در عرصه‌های ملی و بین‌المللی قابل مقایسه با قبل از انقلاب نبوده و نخواهد بود.

 

وی اضافه کرد: استان کردستان نیز از این حیث مستثنی نبوده و یکی از دستاوردهای انقلاب اسلامی شورای توسعه قرآنی بوده که عالی‌ترین مقام‌های استان ریاست این شورا را برعهده دارند و این این امر یک تحول عظیم در عرصه قرآن استان خواهد بود.

 

وی یادآور شد: بعد از انقلاب اسلامی تعداد مسابقات قرآن، برنامه‌های قرآنی، آمد و رفت قاریان برجسته کشوری و بین‌المللی و افراد خبره قرآنی نسبت به گذشته بهتر و راحت انجام شده و همین امر موجب انس و آشنایی هرچه بیشتر مردم با فعالیت‌های قرآنی شده است.

 

در ادامه این محفل قرآنی حسین عبدالملکی، فواد مولودی و عبدالرحمان امامقلی از قاریان استان کردستان به قرائت آیات قرآن پرداختند.

 

محفل انس با قرآن کریم در ایام دهه فجر در 10 شهرستان استان کردستان برگزار می‌شود.