۱۰ محفل انس با قرآن کریم در کردستان برگزار می‌شود
۱۰ محفل انس با قرآن کريم در کردستان برگزار مي‌شود
به مناسبت گرامیداشت دهه فجر؛

۱۰ محفل انس با قرآن کریم در کردستان برگزار می‌شود

گلباغي از برگزاري 10 محفل انسي با قرآن در 10 شهرستان استان خبر داد و گفت: اين محافل معنوي به مناسبت گراميداشت چهل و دومين سالگرد پيروزي انقلاب شکوهمند اسلامي و به همت کميته مساجد استان کردستان برگزار مي شود.
شناسه خبر : 23557 تاریخ انتشار : ۸ بهمن ۱۳۹۹ زمان انتشار : ۱۱:۴۲

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای (فهما) استان کردستان: کامل گلباغی امروز در دومین جلسه کمیته مساجد ستاد گرامیداشت دهه فجر انقلاب اسلامی در سنندج ظهار کرد: به مناسبت دهه مبارک فجر برنامه‌های مختلفی در سطح استان برگزار می‌شود که اجرای 10 محفل قرآنی در 10 شهرستان استان از جمله این برنامه‌هاست.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان کردستان با بیان اینکه در اجرای محافل قرآنی از ظرفیت فعالان قرآنی و قاریان قرآن کریم استان کردستان استفاده می‌شود، افزود: محافل انس با قرآن کریم در سطح مساجد و با همراهی موسسات قرآنی و کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کردستان برگزار خواهد شد.

 

وی ترویج فرهنگ قرآن کریم، تقویت بُعد معنوی جامعه و گرایش نوجوانان و جوانان به سمت فعالیت‌های مسجدی و قرآنی رااز جمله اهداف این محافل معنوی برشمرد و بیان کرد: با توجه به شیوع ویروس کرونا سعی براین است تا برنامه‌های دهه فجر با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و با بهره‌گیری از فضای مجازی برگزار شود.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کردستان با بیان اینکه انقلاب اسلامی ایران از مساجد آغازشده و در مساجد رشد و توسعه‌یافته است، عنوان کرد: جلب و جذب جوانان و نوجوانان با مواضع اصولی و آرمان‌های انقلاب شکوهمند اسلامی ایران، بهره گیری از توانمندی‌ها و ظرفیت های مردمی به منظور تقویت انگیزه و نشاط در بین مردم، برنامه ریزی شایسته به منظور تکریم از مقام والای شهدا و ایثارگران انقلاب اسلامی و شهدای مدافع حرم از وظایف و ماموریت های کمیته مساجد ستاد گرامیداشت دهه فجر است.

 

گلباغی برگزاری مسابقه کتابخوانی از وصیت نامه سیاسی الهی حضرت امام خمینی (ره) در فضای مجازی، برگزاری مسابقات قرآنی و فرهنگی مرتبط با ایام االله دهه فجر، مشارکت در برگزاری همایش منطقه ای شعر مرد میدان، سرکشی از روحانیون و طلاب عضو کانون های مساجد استان، اجرای برنامه مشاعره پیرامون انقلاب اسلامی و دستاوردهای آن با بهره مندی از بستر فضای مجازی، غبارروبی و عطر افشانی گلزار شهدا، طنین گلبانگ الله اکبر در مساجد استان در شب 22 بهمن، شرکت در راهپیمایی 22 بهمن در صورت برگزاری همگام با سایر هموطنان را از دیگر برنامه های ستاد کانون های مساجد استان در گرامیداشت دهه مبارک فجر اعلام کرد. 

 

وی، همچنین با اشاره به اجرای طرح ملی ایران قوی در سطح کانون های مساجد بیان کرد: معرفی کانون های برگزیده طرح ملی ایران قوی، توزیع کمک های مومنانه در بین خانواده های نیازمند، طلاب و روحانیون، ثبت فعالیت های کانون های مساجد با محوریت دهه مبارک فجر در سامانه بچه های مسجد از دیگر برنامه های ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد کردستان در گرامیداشت دهه فجر امسال است.

 

در ادامه این جلسه هر کدام از اعضای کمیته های فرهنگی، هنری و مساجد ستاد گرامیداشت دهه فجر استان برنامه ها و پیشنهادات خود را در راستای هر چه بهتر برگزار شدن دهه مبارک فجر امسال اعلام کردند.