عضویت 400 نفر از نوجوانان و جوانان در کانون امام شافعی روستای صلوات‌آباد
عضويت 400 نفر از نوجوانان و جوانان در کانون امام شافعي روستاي صلوات‌آباد

عضویت 400 نفر از نوجوانان و جوانان در کانون امام شافعی روستای صلوات‌آباد

ارشدي با اشاره به عضويت ۴۰۰ نوجوان و جوان روستاي صلوات‌آباد در کانون فرهنگي امام شافعي اين روستا گفت: جوانان مسجدي روستاي صلوات‌آباد در کلاس‌هاي آموزشي فرهنگي، هنري و قرآني آموزش مي‌بينند.
شناسه خبر : 22856 تاریخ انتشار : ۲۹ دی ۱۳۹۹ زمان انتشار : ۱۱:۴۷

«زهره ارشدی» در گفت وگو با ستاد ارتباطات رسانه‌ای (فهما) استان کردستان، با اشاره به فعالیت های کانون فرهنگی هنری امام شافعی روستای صلوات‌آباد شهرستان سنندج اظهار کرد: این کانون از سال ۹۵ در روستای صلوات‌آباد راه‌اندازی شده و هم اکنون ۴۰۰ نفر عضو دارد.

 

وی با اشاره به فعالیت‌های این کانون فرهنگی هنری اعلام کرد: آموزش خیاطی، خوشنویسی، نقاشی، کامپیوتر، کلاش و گیوه و دفنوازی و سه‌تار نوازی در این کانون فرهنگی برگزار شده و با استقبال اعضای کانون همراه بوده است.

 

وی خاطر نشان کرد: میل و قلاب‌بافی، گلسازی و تزئینات خانگی، آموزش قالی و سجاده‌بافی، زبان خارجه، قرآن و تفسیر، ورزش کوهنوردی و شنا از جمله دیگر دوره‌های آموزشی بوده که تو‌سط کانون فرهنگی هنری امام شافعی روستای صلوات‌آباد سنندج برگزار شده است.

 

مدیر کانون فرهنگی هنری امام شافعی روستای صلوات‌آباد سنندج اعلام کرد: این کانون در برگزاری مراسم و جشن‌های ملی از جمله ماه ربیع‌الاول، شب یلدا و عید نوروز نیز فعالیت داشته است.

 

ارشدی حضور در جشنواره موسیقی علی اصغر کردستانی، جشن عاطفه‌ها، برپایی نمایشگاه صنایع دستی، مراسم نهالکاری روستا و جمع‌آوری زباله‌های ورودی روستای صلوات‌آباد که دروازه شهر سنندج است را از دیگر برنامه‌های کانون فرهنگی امام شافعی سنندج برشمرد.

 

وی اضافه کرد: کانون فرهنگی هنری امام شافعی سنندج همچنین در راستای برگزاری دوره آموزش تحکیم سوادآموزی نیز فعالیت داشته و زمینه آموزش سوادآموزان روستا را فراهم کرده است.

 

وی افزایش کارآفرینی در روستا را نیز از فعالیت‌های کانون امام شافعی در چند سال اخیر دانست و گفت: قبل از راه‌اندازی این کانون فرهنگی زنان و دختران در کار باغداری و قالیبافی کمک خرج خانواده بودند اما با برگزاری دوره‌های مختلف برای بانوان روستای صلوات‌آباد شاهد افزایش کارآفرینی در زمینه خیاطی و کارهای دستی و هنری هستیم.

 

مدیرکانون فرهنگی هنری روستای صلوات‌آباد خواستار ایجاد فضای مناسب و حمایت مسوولان از کانون فرهنگی هنری امام شافعی شد و گفت: با حمایت و پشتیبانی مسوولان می‌توانیم شاهد ایجاد اشتغال و کمک به افزایش فعالیت‌های آموزشی و فرهنگی در روستا باشیم.

 

ارشدی همچنین با اشاره به فعالیت‌های ایام کرونا در روستا افزود: ایجاد گروههای خیرین، تهیه و توزیع ماسک رایگان و آگاه‌سازی مردم روستا در زمینه ویروس کرونا از جمله اقدامات انجام شده توسط این کانون به شمار می‌رود.