تاسیس یک باب کانون فرهنگی هنری و کتابخانه در روستای کرجو و حسن‌آباد سنندج
تاسيس يک باب کانون فرهنگي هنري و کتابخانه در روستاي کرجو و حسن‌آباد سنندج
به مناسبت گرامیداشت هفته کتاب؛

تاسیس یک باب کانون فرهنگی هنری و کتابخانه در روستای کرجو و حسن‌آباد سنندج

کانون و کتابخانه حضرت رسول اکرم (ص) در روستاي کرجو و کانون دارالفکر در مسجد حسن آباد سنندج در دومين روز از بيست و هشتمين هفته کتاب جمهوري اسلامي ايران با حضور مدير ستاد هماهنگي کانون هاي مساجد و معاون هنري و سينمايي اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامي کردستان افتتاح شد.
شناسه خبر : 19830 تاریخ انتشار : ۲۶ آبان ۱۳۹۹ زمان انتشار : ۱۲:۵۸

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای (فهما) استان کردستان: کامل گلباغی در این آیین با تبریک هفته کتاب اظهار کرد: اهمیت و جایگاه کتاب و کتابخوانی به گونه ای است که خداوند در قرآن کریم که خواندن و قلم قسم یادکرده است.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد کردستان با بیان اینکه کتاب می تواند ما را به سوی ترقی و پیشرفت سوق دهد، عنوان کرد: هر ملتی که افراد کتابخوان داشته باشد هیچ وقت سقوط نخواهد کرد.

 

وی با اشاره به راه اندازی و تاسیس سه باب کتابخانه در شهر سنندج بیان کرد: علاوه بر افتتاح این کتابخانه قریب به هزار جلد کتاب در سطح کانون های مساجد استان در این هفته توزیع شد و با این حرکت توانستیم تعداد کتاب های موجود در کانون های مساجد را افزایش دهیم.

 

گلباغی، با اشاره به اینکه ویژه برنامه های فرهنگی و هنری هفته کتاب با رعایت نکات بهداشتی و بهره‌مندی از فضای مجازی برگزار می شود، اظهار داشت: از جمله این برنامه ها برگزاری نشست برخط کتاب با عنوان بچه‌های مسجد و خودباوری دینی است.  

 

وی اضافه کرد : این نشست به صورت آنلاین و با حضور صاحبنظران و اعضای کانون‌های مساجد استان برگزار می‌شود.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کردستان با اشاره به وجود ۶۰۰ کانون فرهنگی هنری مساجد استان افزود: با وجود اینکه همه کانون های مساجد استان صاحب کتابخانه کوچکی هستند اما در کنار آن 63 کتابخانه مخزن دار در کانون مساجد استان ثبت شده اند.  

 

گلباغی در خصوص رویکردهای بیست و هشتمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی گفت: رویکردهای این دوره حول محور کتاب و کتابخانه و پایتخت کتاب، کتاب و جامعه پردازی با مروجان کتاب، کتاب، دانایی و توانایی، کتاب سبک زندگی و جامعه سالم، کتاب و سرمایه اجتماعی و فضای مجازی، پویندگی با کتاب و کتابفروشی و آخرین رویکرد کتاب و باورهای دینی و خودسازی معرفتی است.

 

وی با ضروری خواندن افزایش سرانه مطالعه کتاب در استان یادآوری کرد: در این هفته شبکه‌های اجتماعی نیز میزبان فعالان کتاب در قالب گفت‌وگوهای زنده اینترنتی خواهند بود.

۲۴ تا ۳۰ آبان هفته کتاب نامگذاری شده است.