اجرای مراسمات مولودی خوانی در مساجد شهرستان سروآباد
اجراي مراسمات مولودي خواني در مساجد شهرستان سروآباد

اجرای مراسمات مولودی خوانی در مساجد شهرستان سروآباد

مراسم مولودي خواني به مناسبت ميلاد با سعادت حضرت محمد(ص) و گراميداشت هفته وحدت در مساجد شهرستان سروآباد با رعايت پروتکل هاي بهداشتي برگزار شد.
شناسه خبر : 19743 تاریخ انتشار : ۲۴ آبان ۱۳۹۹ زمان انتشار : ۱۲:۲۶

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه (فهما) استان کردستان: رئیس اداره فرهنگ وارشاد اسلامی شهرستان سروآباد در خصوص برگزاری مراسم مولودی خوانی در مساجد سروآباد گفت: با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کردستان و معاونت قرآن و عترت وزارت متبوع در گرامیداشت میلاد حضرت محمد(ص) و  هفته وحدت ویژه برنامه های مولودی خوانی و ذکر قصیده بردیه در وصف حضرت محمد(ص)از سری برنامه های بانگی یه کیه تی40 در مساجد روستاها و شهرهای سروآباد با رعایت پروتکل های بهداشتی تدارک دیده شد.

 

هادی روخنده افزود: در مناطق کردنشین ایران در ایام ماه ربیع در سرتاسر مساجد مراسمات ویژه ای از جمله مولودی خوانی با ذکر مناقب و ستایش حضرت محمد(ص) از دیرباز با توزیع شربت و شیرینی مهمان مردم و عاشقان آن حضرت بوده است.

 

روخنده اضافه کرد: امسال به دلیل شیوع شدید ویروس کرونا کلیه مراسمات و برنامه های فرهنگی وهنری تحت تاثیر قرار گرفت، مراسمات ایام ماه ربیع با همکاری ماموستایان و امامان جمعه و جماعت مساجد روستاها و شهرهای سروآباد با پخش از بلندگوهای گلدسته مساجد و تنها با حضور چند نفر از هیات امنای مسجد و امام جمعه و جماعت این مساجد برگزار شد.

 

رئیس اداره فرهنگ وارشاد اسلامی شهرستان سروآباد ضمن قدردانی از معاونت قرآن و عترت وزارت متبوع و ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد اظهار داشت: مراسم مولودی خوانی و ذکر قصیده بردیه در وصف حضرت محمد(ص) علاوه بر مسجد جامع شهر سروآباد در روستاهای ابراهیم آباد، احمدآباد، تفلی، سپیدار، کرآباد، انجمنه و دورود با پخش از بلندگوهای گلدسته مساجد برگزار و تقدیم عاشقان آن حضرت نازدار شد.

 

وی یادآور شد: به همین مناسبت از 12 نفر از ائمه جمعه و جماعت مساجد روستاهای و شهرهای شهرستان سروآباد تجلیل بعمل آمد، همچنین از یکی از اعضای فعال و محجبه کانون های مساجد شهرستان تجلیل شد.