آغاز مرحله دوم طرح ملی راهکار در سطح کانون‌های مساجد استان کردستان
آغاز مرحله دوم طرح ملي راهکار در سطح کانون‌هاي مساجد استان کردستان

آغاز مرحله دوم طرح ملی راهکار در سطح کانون‌های مساجد استان کردستان

گلباغي با اشاره به آغاز دومين مرحله از طرح ملي راهکار، گفت: اين طرح که در قالب رزمايشِ ايمان، همدلي، کار و ايثار در ربيع الاول ويژه کانون هاي فرهنگي هنري مساجد کشور است و ذيل طرح ملي ايران قوي و در رواق همدلي اجرا مي شود.
شناسه خبر : 19145 تاریخ انتشار : ۱۷ آبان ۱۳۹۹ زمان انتشار : ۱۲:۰۵

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای (فهما) استان کردستان: «کامل گلباغی» در جمع اصحاب رسانه استان در فضای مجازی اظهار کرد: طرح ملي راهكار همزمان با هفته وحدت آغاز و 30 دی ماه سال جاری ادامه دارد.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کردستان با بیان اینکه طرح ملی راهکار در راستای تحقق منویات مقام معظم رهبری(مدظله‌العالی) نسبت به تداوم همدلی و کمک مومنانه در ایام کرونایی اجرا می شود، افزود: با عنایت به این مساله کانون‌های فرهنگی هنری مساجد با رویکرد اعتمادسازی و شبکه سازی در سطح محلات در قالب چهار محور ایمان، همدلی، کار و ایثار دومین مرحله این طرح ملی را اجرایی می‌کنند.

 

وی ادامه داد: بخش های عمده‌ای از این فعالیت ها با در نظر گرفتن شرایط ناشی از شیوع کرونا و آغاز موج جدید این ویروس منحوس در قاب مسجد مجازی و فضاسازی محلات شکل می گیرد و در قالب برنامه های طرح ملی ایران قوی نیز تداوم خواهد یافت و در عرصه‌هایی نظیر مواسات و ایثار به صورت پررنگ تری نسبت به گذشته فعالیت می کند.

 

گلباغی با اشاره به اهداف این طرح اضافه کرد: طرح ملی راهکار به منظور ایجاد و تقویت نهضت خدمت رسانی، تقویت بنیه ایمان همدلی، کار و ایثار در محیط خانواده و محله با استفاده از ظرفیت‌های خودجوش و داوطلبانه مردمی با محوریت کانون‌های فرهنگی هنری مساجد برنامه‌ریزی شده است.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کردستان، اضافه کرد: همچنین تهیه و توزیع ارزاق از سوی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد و پخش آن میان خانواده‌های نیازمند، آموزش و راه اندازی بازارچه‌های مجازی از دیگر اقداماتی است که ذیل دومین مرحله از طرح ملی راهکار تعریف شده است.

 

وی اعتمادسازی، شبکه سازی و جریان سازی را از رویکردهای این طرح دانست و افزود: کانون فرهنگی هنری مسجد با محوریت امام جماعت و همراهی هیات امنا و سایر تشکل‌های محله می‌توانند با کمترین مشکل و مانعی مواجه شده و گامی موثر و حرکتی جهادی را به انجام برسانند.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کردستان یادآوری کرد: کانون‌های فرهنگی هنری مساجد، ائمه جماعات و خانواده‌ها می‌توانند با ارسال فیلم و عکس از فعالیت‌های صورت گرفته در قالب طرح ملی «راهکار» از سه طریق سامانه بچه‌های مسجد به نشانی bachehayemasjed.irو انتشار در فضای مجازی با عنوان پویش مردمی بچه‌های مسجد در طرح ملی راهکار شرکت کنند.