شرکت اعضای کانون های مساجد کردستان در دومین جشنواره سرود بچه های مسجد
شرکت اعضاي کانون هاي مساجد کردستان در دومين جشنواره سرود بچه هاي مسجد
با عنوان سردار دلها؛

شرکت اعضای کانون های مساجد کردستان در دومین جشنواره سرود بچه های مسجد

گلباغي از از انتشار فراخوان دومين جشنواره سرود بچه‌‌هاي مسجد تحت عنوان«سردار آسماني» خبر داد و گفت: اعضاي کانون هاي مساجد استان در اين جشنواره شرکت مي کنند.
شناسه خبر : 18743 تاریخ انتشار : ۱۵ آبان ۱۳۹۹ زمان انتشار : ۱۱:۴۹

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای (فهما) استان کردستان: «کامل گلباغی» اظهار کرد: دومین جشنواره سرود بچه های مسجد «سردار آسمانی» به مناسبت گرامی‌داشت سالگرد شهادت سردار شهید«حاج قاسم سلیمانی» ویژه کانون‌های مساجد کشور برگزار می‌شود.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کردستان ادامه داد: این جشنواره در راستای زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا و تولید آثار فاخر سرود به صورت ملی با با همکاری ستاد عالی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کرمان اجرا می‌شود.

 

وی به موضوع و اهداف این جشنواره نیزاشاره کرد و افزود: ایثار و شهادت و ایران قوی از موضوعات این جشنواره است که با هدف اشاعه و گسترش فرهنگ ناب ایثار و شهادت، ترغیب و تشویق مربیان و هنرمندان فعال جهت تولید آثار فاخر و ارزشمند سرود با محوریت ایثار وشهادت، ایجاد رقابت سالم به‌منظور کشف و شناسایی استعدادهای برتر فعالان سرود، ایجاد انگیزه مضاعف در میان نوجوانان و جوانان برای ورود جدی به عرصه فعالیت‌های فرهنگی و هنری و معرفی ظرفیت‌های بسیار ارزشمند کانون‌های فرهنگی و هنری به مدیران، مسئولین و عموم مردم برگزار می شود.

 

گلباغی همچنین گفت: «مسجد و گام دوم انقلاب»، «قرآن و سیره اهل بیت»، «مقاومت و عزت ایرانی» و «پیشرفت و امید به آینده » از محورهای جشنواره اعلام شده است.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کردستان اضافه کرد: کلیه گروه‌ها می‌توانند آثار خود را با موضوعات ایثار و شهادت مشتمل بر شهدای دفاع مقدس، مدافعان حرم، مدافعان وطن،  امنیت، ترور، امر به معروف ونهی از منکر و سلامت و با تکیه بر شاخصه‌های کانون فرهنگی هنری، مسجد، بصیرت، ولایت‌پذیری، شجاعت، تدبیر، اخلاص، یتیم نوازی(فرزندان شهدا)، احترام به والدین و علما، مردم داری، عرفان و معنویت به ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد کردستان ارسال کنند.

 

رئیس کارگروه قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان با اشاره به بخش ویژه این جشنواره اذعان کرد: با توجه به نسل نوین تولید سرود (ساخت ویدئو کلیپ از آثار تولید شده) به پنج اثر برتر که همراه اثر سرود برای شرکت در جشنواره ویدئو کلیپی که با موضوع نقش کانون فرهنگی هنری مسجد در فرهنگ سازی ایثار و شهادت باشد و با متن سرود تولید شده همخوانی داشته باشد جوایز نقدی به مبلغ ۱۰ میلیون ریال اهدا می‌شود.

 

وی آخرین مهلت ارسال آثار را ۲۵ آذر اعلام کرد و بیان داشت: هفت اثر برتر استان‌ها در هر رده سنی انتخاب و 20 گروه منتخب در دو مقطع سنی جهت معرفی گروه‌های اول تا سوم داوری می‌شوند.

 

وی با بیان اینکه این جشنواره ویژه اعضای کانون فرهنگی و هنری مساجد است و گروه سرود و اسامی اعضا گروه باید در سامانه بچه‌های مسجد، کانون فهما ثبت شده باشد، اظهارداشت: این جشنواره در دو رده سنی 10 تا 18 سال و  18 تا 35 سال  ویژه برادران برگزار می‌شود که هر گروه می‌تواند حداکثر 2 نفر بزرگ‌تر یا کوچک‌تر از سن تعیین شده معرفی کند.

 

گلباغی، با اعلام اینکه استفاده از آلات موسیقی به‌صورت زنده در جشنواره ممنوع است خاطرنشان ساخت: در این جشنواره به گروه‌های اول تا سوم، سه ویدئو کلیپ برتر، بهترین تک‌خوان، بهترین آهنگساز و بهترین مربی جوایز نفیسی اهدا می‌شود.