برگزاری مراسم مولودی‌خوانی در ۴۰ مسجد کردستان
برگزاري مراسم مولودي‌خواني در ۴۰ مسجد کردستان
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان خبر داد:

برگزاری مراسم مولودی‌خوانی در ۴۰ مسجد کردستان

رستمي، از برگزاري مراسم مولودي خواني در ۴۰ مسجد استان با هماهنگي ستاد کانونهاي فرهنگي هنري مساجد کردستان و با حمايت معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ وارشاد اسلامي در هفته مبارک وحدت خبر داد.
شناسه خبر : 17699 تاریخ انتشار : ۱ آبان ۱۳۹۹ زمان انتشار : ۰۸:۵۷

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای (فهما) استان کردستان: عبیدالله رستمی، در جلسه شورای اطلاع‌رسانی با تشریح برنامه های هفته وحدت در استان اظهار کرد: امسال به دلیل شیوع ویروس کرونا، آیین‌های ماه ربیع‌الاول به صورت جمعی برگزار نمی شود.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان از برگزاری مراسم مولودی خوانی در ۴۰ مسجد استان با هماهنگی ستاد کانونهای فرهنگی هنری مساجد کردستان و با حمایت معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ وارشاد اسلامی در هفته مبارک وحدت خبر داد و گفت: با برنامه‌ریزی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، در تعدادی مساجد و تکایای مشخص، مداحی و مولودی‌خوانی از بلندگوها پخش شود.

 

وی با بیان اینکه مولودی خوانی در این مساجد بعد از اذان مغرب از بلندگو برای مردم پخش شود، افزود: یک یا ۲ نفر در این مساجد بعد از اذان مغرب اقدام به مداحی و مولودی‌خوانی و پخش آن از طریق بلندگو اقدام می‌کنند.

 

رستمی در خصوص اطلاع رسانی مولودی خوانی در این مساجد نیز یادآور شد: از قبل با امامان جماعت و خدام این مساجد، هماهنگی لازم صورت می‌گیرد و در این زمینه به مردم هم اطلاع‌رسانی می‌شود.

 

وی به بازنشر این مولودی‌خوانی‌ها از طریق فضای مجازی برای مردم استان اشاره کرد و افزود: این کار باعث می‌شود انتظار مردم استان در ماه مولود برآورده و از امکان سرایت کرونا از طریق تجمع‌های آیینی جلوگیری شود.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان بر لزوم همکاری بیشتر رسانه‌ها برای فرهنگ‌سازی رعایت پروتکل‌های بهداشتی تاکید کرد و گفت: باید افکار عمومی را اقناع کرد که با افراد و واحدهای صنفی متخلف برخورد شود چرا که سرایت ویروس کرونا بیش از پیش شده و سلامت شهروندان در خطر است.

 

وی خواستار همکاری امامان جماعت برای ممانعت از برگزاری مراسم مولودی‌خوانی در مساجد و سوق دادن این برنامه‌ها به صورت مجازی شد و اضافه کرد: ماموستاها و روحانیون تمام تلاش خود را در راستای فرهنگ‌سازی رعایت پروتکل‌های بهداشتی بکار گیرند، چرا که در صورت بی‌توجهی مردم به دستورالعمل‌ها، باید شاهد افزایش مبتلایان و مرگ‌ و میرها و بحرانی شدن وضعیت استان باشیم.