تشکیل گروه سفیران سلامت در کانون چهاریارنبی سنندج
تشکيل گروه سفيران سلامت در کانون چهاريارنبي سنندج

تشکیل گروه سفیران سلامت در کانون چهاریارنبی سنندج

مدير کانون فرهنگي هنري مسجد چهاريارنبي سنندج از تشکيل گروه سفيران سلامت با عنوان «هر خانه يک پايگاه سلامت» براي نوجوانان و مادران ۶۰سال عضو کانون خبر داد و گفت: به سفيران سلامت مطالب آموزشي بهداشتي از جمله چگونگي مقابله با ويروس کرونا آموزش داده مي‌شوند.
شناسه خبر : 15174 تاریخ انتشار : ۲۹ مرداد ۱۳۹۹ زمان انتشار : ۱۳:۲۳

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای (فهما) استان کردستان: حسن رنجبر با تشریح فعالیت های کانون چهاریارنبی سنندج اظهار کرد: کانون فرهنگی هنری چهاریارنبی ازسال  ۸۲تاسیس شده و۳۳۰عضودارد.

 

وی با اشاره به فعالیتهای کانون چهاریار نبی عنوان کرد: این کانون فرهنگی در زمینه قرآنی با ۳ مربی قرآن خواهر و ۳ مربی برادر کلاس‌های روخوانی و روانخوانی، تجوید، قرائت، حفظ، و مفاهیم قرآنی درطول سال برگزار می‌کند.

 

مدیر کانون فرهنگی هنری مسجد چهاریارنبی سنندج از تشکیل گروه سفیران سلامت با عنوان «هر خانه یک پایگاه سلامت» برای نوجوانان و مادران ۶۰سال عضو کانون خبر داد و گفت: به سفیران سلامت مطالب آموزشی بهداشتی از جمله چگونگی مقابله با ویروس کرونا با هنکاری مرکز بهداشت سنندج زیر نظر خانم فتحی یونسی آموزش داده می‌شوند.

 

رنجبر، به دیگر فعالیت‌های این کانون فرهنگی هنری در سنندج پرداخت و یادآور شد: فعالیتهای ورزشی، نقاشی، کتابخوانی، اردویی و گردشگری، صنایع دستی، آموزش بهداشت، مهارتهای زندگی، کارگاههای آموزشی آسیب‌های اجتماعی در زمینه طلاق، اعتیاد، فرزندپروری، آموزش روش‌های زندگی سالم، مهارت‌های ازدواج، مشاوره، شناسایی خانواده‌های آسیب دیده، زنان سرپرست خانواده، کودکان کار، صندوق حمایت برای این قشر و معرفی به ارگان‌ها و سازمان‌ها برای اشتغال‌زایی، گروه سرود، تئاتر، کانون اتاق فکر و حلقه‌های اندیشهورز، کلاس‌های تقویتی ریاضی، زبان و آموزش دوره ابتدایی برای دانش‌آموزانی که در درس مشکل دارند از شاخص‌ترین فعالیت قرآنی و آموزشی برای اعضای کانون بوده است.

 

مدیر کانون فرهنگی چهاریارنبی شهرستان سنندج بیان کرد: این  کانون در ایام کرونا ضدعفونی کامل مسجد برادران و خواهران که سه طبقه است را در اولویت قرار داد و آموزش مادران و افرادی که در معرض خطر بالای ۶۵ سال و کودکانی که در محله به عنوان سفیران سلامت برای آموزش در محلات خود ماسک و دستکش و فاصله اجتماعی را به هم محله‌ای‌های خود آموزش می‌دادند را در پیش گرفت.

 

وی عنوان کرد: با تعطیلی مساجد در ایام کرونا بیشتر فعالیتها به صورت مجازی از طریق گروه تلگرامی بچه‌های مسجد چهار یارنبی در قالب مطالب آموزشی - بهداشتی و مسابقه‌ای اطلاع‌رسانی می‌شد و علاوه بر آن دو جلسه کارگاه آموزشی اشتغال‌زایی با همکاری ورزش و جوانان و همچنین دوره نقاشی روی سفال با همکاری موسسه مردم نهاد روژیار برگزارشد.

 

وی به مشکلات این کانون فرهنگی هنری در سنندج پرداخت و بیان کرد: مشکلات فرهنگی و اقتصادی و آموزشی مهم‌ترین مشکلات اساسی مساجد است که بیشتر از این باید برای کانون مساجد تلاش شود.

 

مدیر کانون فرهنگی چهاریارنبی سنندج اعلام کرد: نیاز است یک کارگروه نخبه و قوی در مساجد محلات با نظارت ماموستا وهیات امنای مسجد تشکیل تا مشکلات اساسی محله آسیب شناسی شود.

 

رنجبر تصریح کرد: هر مسجد باید جایی برای کودکان، جوانان و خوهران در راستای شرکت در کلاسهای آموزشی و قرآنی داشته باشد تا زمینه کاهش آسیبها در درون خانواده‌ها فراهم شود.

 

وی همچنین خواستار تهیه امکانات لازم از جمله پرینتر، پروژکتور و رایانه برای کانون های فرهنگی هنری مساجد شد و گفت: روشهای سنتی جوابگوی نسل امروز برای گرایش به سمت مساجد نیست و باید از امکانات به روز برای جذب نوجوانان به سمت مساجد بهره برد.