کاروان «زیر سایه خورشید» در راه کردستان
کاروان «زير سايه خورشيد» در راه کردستان

کاروان «زیر سایه خورشید» در راه کردستان

اميريان گفت: بيرق مبارک و متبرک حرم مطهر امام رضا(ع) در قالب کاروان «زير سايه خورشيد» با خادمان حرم مطهر علي ابن موسي‌الرضا(ع) از ۹ تيرماه وارد استان کردستان مي‌شود.
شناسه خبر : 12529 تاریخ انتشار : ۷ تير ۱۳۹۹ زمان انتشار : ۱۳:۳۳

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای (فهما) در استان کردستان : حامد امیریان اظهار کرد: بیرق متبرک حرم مطهر امام رضا(ع) برای نهمین سال متوالی است که به کردستان و شهرستان‌های آن وارد می‌شود و هر ساله مردم استان کردستان استقبال گرمی از بیرق امام رضا دارند.

 

دبیر اجرایی جشن‌های زیر سایه خورشید در استان کردستان افزود: کاروان خدام امام رضا(ع) با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و انجام تست اولیه کرونا و با نظارت بهداشت وارد استان کردستان خواهند شد که به منظور جلوگیری از شیوع ویروس کرونا امسال دیدارهای مردمی و جشن‌های تجمعی را نخواهند داشت.

 

وی با اشاره به اینکه کاروان زیر سایه خورشید سال‌های گذشته از تمام شهرستان‌های استان کردستان بازدید می‌کردند، بیان کرد: امسال به دلیل شیوع ویروس کرونا فقط در ۶ شهرستان استان حضور خواهند یافت.

 

دبیر اجرایی جشن‌های زیر سایه خورشید در استان کردستان از پلمپ بیرق امام رضا(ع) به منظور جلوگیری از شیوع ویروس کرونا خبر داد و بیان کرد: کاروان زیر سایه خورشید امسال به شهرستان‌های سنندج، کامیاران، بیجار، قروه، دهگلان و دیواندره سفر خواهند کرد و در این شهرستان‌ها برنامه‌های خاصی را خواهند داشت.

 

امیریان هدف از حضور کاروان زیر سایه خورشید را ترویج سنت و سیره امام رضا در جامعه، برقراری ارتباط قلبی مردم با امام رضا، زیارت بیرق امام رضا(ع) به منظور ورود نورانیت و برکت امام رضا(ع) به استان کردستان دانست و گفت: مردم استان کردستان ارادت ویژه‌ای به امام رضا(ع) داشته و هر سال استقبال خوبی از بیرق امام رضا(ع) دارند که امسال به دلیل شیوع کرونا این امر ممکن نیست.

 

وی اعلام کرد: عطرافشانی و غبارروبی مزار شهدای شهرستان‌های استان، دیدار با نماینده ولی‌فقیه در کردستان، تجلیل از ستاد کرونای استان کردستان، تجلیل از مدافعان سلامت و نیروهای خدماتی بیمارستان‌های کردستان، دیدار با خانواده شهدای سلامت، تجلیل از خیرین حاضر در طرح کمک‌های مؤمنانه و تجلیل از شهدای رمضان دیواندره از جمله برنامه‌های کاروان خدام امام رضا(ع) در کردستان است.

 

دبیر اجرایی جشن‌های زیر سایه خورشید در استان کردستان عنوان کرد: با حضور کاروان زیر سایه خورشید ۳۱۳ بسته معیشتی همزمان با میلاد امام رضا(ع) بین خانواده‌های محروم ساکن در روستاهای استان کردستان توزیع می‌شود.

 

وی از حضور علی دوستی، چهره قرآنی کشور همزمان با دهه کرامت در کردستان دانست و گفت: جشن میلاد امام رضا(ع) ۱۱ تیرماه به صورت مجازی با حضور علی دوستی قاری بین‌المللی و روحانی و مداح کشوری در مجتمع فجر برگزار خواهد شد.

 

امیریان از دیدار کاروان زیر سایه خورشید با خانواده‌هایی که در قتل‌‌های غیر عمد فرزندان خود را از دست داده بودند و کسب رضایت اولیای دم برای بازگشت حکم قصاص خبر داد و افزود: امیدواریم با این اقدام بتوانیم زمینه بازگشت به زندگی این افراد را در جامعه فراهم کنیم.

 

وی با اشاره به توزیع نمک تبرکی حرم امام رضا(ع) بین نانوای‌های سطح استان کردستان اعلام کرد: در راستای تحقق شعار سال خدام رضوی از دو کارخانه تولیدی استان کردستان در سنندج و بیجار نیز دیدار خواهند کرد.

 

وی، دیدار با بیماران کرونایی، مدافعان سلامت، خانواده شهدای سلامت، حضور در جشن‌های گرامیداشت میلاد حضرت معصومه، دیدار با اعضای کانون‌های مساجد از دیگر برنامه‌های اجرایی این ایام اعلام کرد.

دبیر اجرایی جشن‌های زیر سایه خورشید در استان کردستان در پایان یادآور شد: دیدار با خانواده جانبازان، تولیدکنندگان ماسک و دستکش، ماموستایان اهل سنت کردستان، تجلیل از گروه‌های جهادی، تجلیل از پارکبان‌ها، تجلیل از غسالان متوفیان کرونایی از دیگر برنامه‌های کاروان زیر سایه خورشید است.