کردستان الگوی عینی تقریب و همبستگی بین مذاهب اسلامی است
کردستان الگوي عيني تقريب و همبستگي بين مذاهب اسلامي است

کردستان الگوی عینی تقریب و همبستگی بین مذاهب اسلامی است

رستمي با بيان اينکه مردم کردستان ارادت ويژه به اهل بيت (ع) دارند، گفت: اين استان الگوي عيني تقريب و همبستگي بين مذاهب اسلامي است.
شناسه خبر : 12524 تاریخ انتشار : ۷ تير ۱۳۹۹ زمان انتشار : ۱۳:۱۲

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای فهما در استان کردستان: ماموستا فایق رستمی در گفت‌وگویی اظهار کرد: اکثر مردم کردستان مسلمانان شافعی مذهب هستند و بر اساس مبانی فقهی و عقیدتی خویش احترام ویژه ای را برای خاندان رسول الله(ص) قائل هستند.

امام جمعه اهل سنت سنندج وجود هزاران اثر ادبی، داستانی، شعر و آثار فرهنگی و هنری کردستانی ها در خصوص اهل بیت(ع) و امام رضا(ع) را نشان از ارادت مردم استان به این مهم عنوان و بر معرفی این ویژگی فرهنگی و عقیدتی به دیگر ایرانیان تاکید کرد.

وی با بیا اینکه کردستان الگوی عینی تقریب و همبستگی بین مذاهب اسلامی است، افزود: در مناسبت های ملی و مذهبی مردم این استان با عشق و اخلاص نسبت به باورهای دینی و اعتقادی اسلام پایبند بوده اند و همواره نشان داده اند می توانند الگوی برای وحدت اسلامی باشند.

ماموستا رستمی وجود مقبره هاجره خاتون خواهر گرانقدر امام رضا (ع) در شهر سنندج را مامنی برای عاشقان و رهروان راه نبی مکرم اسلام (ص) دانست و اضافه کرد: امام رضا(ع) اولاد حضرت علی(ع) و از سادات و اهل‌بیت پیامبر اکرم(ص) بوده و احترام و عشق نسبت به همه آنها بر تمام مسلمانان واجب است.