برگزاری مسابقه کتابخوانی مجازی با موضوع زندگی امام رضا(ع) در کردستان
برگزاري مسابقه کتابخواني مجازي با موضوع زندگي امام رضا(ع) در کردستان

برگزاری مسابقه کتابخوانی مجازی با موضوع زندگی امام رضا(ع) در کردستان

رستمي از برگزاري مسابقه کتابخواني مجازي با موضوع زندگي حضرت امام رضا(ع) در استان همزمان با دهه کرامت خبر داد و گفت: جشن هاي مردمي ويژه گراميداشت دهه کرامت با رعايت پروتکل هاي بهداشتي با محوريت کانون هاي فرهنگي هنري مساجد سراسر استان برگزار مي شود.
شناسه خبر : 12390 تاریخ انتشار : ۴ تير ۱۳۹۹ زمان انتشار : ۱۲:۱۵

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای (فهما) استان کردستان: عبیدالله رستمی با تشریح برنامه های دهه کرامت در استان اظهار کرد: جشن های مردمی ویژه گرامیداشت دهه کرامت با محوریت کانون های فرهنگی هنری مساجد سراسر استان شامل برنامه های فرهنگی، هنری، قرآنی و  رسانه ای زینت بخش میلاد با سعادت حضرت علی بن موسی الرضا (ع) و حضرت معصومه(س) خواهد بود.

 

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان دهه کرامت را فرصتی برای گرامیداشت و تبیین فرهنگ قرآنی و نشر معارف ائمه اطهار (ص) دانست و تاکید کرد: برگزاری ویژه‌برنامه‌های خلاقانه و متناسب با شرایط جامعه هم‌زمان با دهه کرامت موردتوجه باشد.

 

وی با بیان اینکه ارادت ویژه مردم کردستان به ائمه اطهار (ع) در پیشینه و فرهنگ مردم منطقه مشهود است، ادامه داد: در همین راستا ویژه‌برنامه‌های با رعایت پروتکل های بهداشتی و اجتماعی متناسب با شیوع بیماری کرونا در سطح کانون‌های مساجد و مراکز فرهنگی استان پیش بینی و برگزار شود.

 

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان با تاکید بر اینکه برنامه های دهه کرامت امسال باید نسبت به دوره های گذشته از خلاقیت خاصی برخوردار باشند، اظهار داشت: ویژه برنامه های دهه کرامت از سوم تیر به مدت 10 روز همزمان با ولادت با سعادت حضرت فاطمه معصومه(س) در سراسر کشور به ویژه این استان آغاز شده است.

 

رستمی افزود: مسابقه کتابخوانی برخط با موضوع زندگی حضرت امام رضا(ع)، تجلیل و دیدار با 8 دختر نمونه مروج و مبلغ سیره نبوی و فرهنگ رضوی استان کردستان و آیین برخط میلاد کریمه اهل بیت )س( در سیمای دختران فاطمی کردستان  به مناسبت میلاد حضرت معصومه(س) از جمله مهمترین برنامه های فرهنگی، هنری و قرآنی این ایام خجسته است.

وی، غبار روبی و عطر افشانی مزار سیده بی بی هاجره خاتون، بقعه بابا سید ابراهیم صلوات آباد و آیین تجلیل از فعالان فرهنگی مبلغ و مروج عدالت در لوای سیره نبوی، رفتار علوی و گفتار رضوی و همچنین سرکشی از خانواده شهیدان مدافع  مدافع سلامت با همکاری و همراهی دانشگاه علوم پزشکی بخشی دیگر از برنامه های گرامیداشت دهه کرامت استان اعلام کرد.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان اضافه کرد: جشن های مردمی دهه کرامت فرصتی ایجاد خواهد کرد تا ضمن دیدار با امامان جمعه و خدام نمونه مساجد جامع شهرهای استان، از خدمات و فعالیت های دینی و ترویجی آنها به نحو احسن تجلیل بعمل آید.

رستمی، تجلیل و قدردانی از سازمان های مردم نهاد مبلغ و مروج فرهنگ رضوی همچنین دیدار با خادمان حرم رضوی استان، جشن میلاد امام رضا(ع) همراه با طنین الله اکبر و ذکر صلوات خاص در سطح مساجد استان از دیگر برنامه های فرهنگی، هنری و قرآنی گرامیداشت دهه کرامت استان برشمرد.