ستاد کانون های مساجد کردستان دستگاه برتر در غنی سازی اوقات فراغت شناخته شد
ستاد کانون هاي مساجد کردستان دستگاه برتر در غني سازي اوقات فراغت شناخته شد

ستاد کانون های مساجد کردستان دستگاه برتر در غنی سازی اوقات فراغت شناخته شد

ستاد هماهنگي کانون هاي فرهنگي هنري مساجد کردستان به عنوان دستگاه هاي فعال و برتر در حوزه غني سازي اوقات فراغت جوانان سال 98 معرفي و تقدير شد.
شناسه خبر : 12003 تاریخ انتشار : ۲۵ خرداد ۱۳۹۹ زمان انتشار : ۱۲:۴۴

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه فهما در کردستان: نخستین جلسه ستاد ساماندهی امورجوانان استان در سال 99 با موضوع "غنی سازی اوقات فراغت جوانان" با حضور مدیرکل ورزش و جوانان کردستان و معاون امور جوانان این دستگاه و همچنین اعضای ستاد ساماندهی امور جوانان به ریاست استاندار کردستان برگزار شد.

استاندار کردستان در این نشست ستاد که در سالن "شهدای گمنام دولت" استانداری برگزار شد، اظهار داشت: تناقضی ایجاد شده است که همزمان اظهاراتی را بیان می کنند که دولت کوچک سازی شود اما مسئولیت‌های بیشتر و نقش‌های مختلفی هم برای آن در نظر می‌گیرند.

بهمن مرادنیا با اشاره به اینکه نقش خانواده‌ها و خود جوانان هم در اشتغالزایی باید دیده شده و به فکر ایجاد شغل و یادگیری مشاغل باشند، یادآور شد: باید خانواده‌ها را به سمتی برد که سرنوشت و آینده فرزندان خود را بیشتر مدنظر قرار دهند و منتظر نمانند.

وی در رابطه با غنی سازی اوقات فراغت جوانان هم گفت: دستگاه‌های مختلف مرتبط از جمله، ورزش و جوانان، آموزش و پرورش و فرهنگ و ارشاد اسلامی برای اوقات فراغت برنامه‌ریزی و اطلاع رسانی کنند.

مدیر کل ورزش و جوانان کردستان در این جلسه ضمن ارائه گزارش اجمالی عملکرد اداره کل ورزش و جوانان کردستان و دستگاه های استانی عضو این ستاد اظهار کرد: در مجموع بیش از یک هزار و 114 نفر از جوانان و نوجوانان استان به همت دستگاه های متولی در طرح اوقات فراغت شرکت داشته و برنامه های مختلفی را اجرا کرده اند.

حامدجولائی با بیان اینکه یکی از مصوبات طرح اوقات فراغت جوانان و نوجوان طرح پژوهش اوقات فراغت است، عنوان کرد: با ارزیابی های انجام شده در بین دستگاه های مجری و متولی غنی سازی اوقات فراغت، دستگاه برتر و فعال در این حوزه معرفی و امروز از آنها تقدیر می شود.

مدیر ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد کردستان نیز در این جلسه اظهار کرد: بالغ بر 10 هزار فعالیت اوقات فراغت در سال گذشته در سامانه «بچه‌های مسجد» ثبت شد و نزدیک به 25 هزار نفر از جوانان و نوجوانان از این کلاس ها بهره مند شدند.

کامل گلباغی، با بیان اینکه همزمان با آغاز فصل تابستان و اوقات فراغت جوانان و نوجوانان در قالب کلاس های غنی سازی اوقات فراغت در سطح 600 کانون فرهنگی هنری مساجد کردستان شروع می شود، عنوان کرد: با توجه به شیوع ویروس کرونا نوع فعالیت کانون های مساجد تغییر کرده است و تلاش می شود از ظرفیت مساجد برای توسعه فعالیت های فرهنگی در مناطق دورافتاده و فاقد فضای فرهنگی استفاده کرد.

وی جذب و ساماندهی، آموزش‌وپرورش استعدادها و کارکرد تربیتی و اعتلایی فضیلت‌ها از جمله اهدافی برشمرد که در ستاد غنی‌سازی اوقات فراغت جوانان و نوجوانان دنبال می‌شود.

گفتنی است؛ در پایان این جلسه با اهدای لوح یادبود از سوی استاندار کردستان از دستگاه های فعال و برتر در حوزه غنی سازی اوقات فراغت جوانان از جمله ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کردستان تقدیر شد.