کانون های منتخب و فعال در رویداد ملی فهما تجلیل شدند
کانون هاي منتخب و فعال در رويداد ملي فهما تجليل شدند

کانون های منتخب و فعال در رویداد ملی فهما تجلیل شدند

همزمان با برگزاري مراسم رونمايي از پايگاه اطلاع رساني فهما در استان کردستان از 12 مدير مسئول کانون هاي فعال و منتخب رويداد ملي فهما در کردستان قدرداني شد.
شناسه خبر : 11425 تاریخ انتشار : ۱۲ خرداد ۱۳۹۹ زمان انتشار : ۱۲:۲۹

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه‌ای(فهما) از استان کردستان مدیرستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کردستان در این آئین اعلام کرد: در گذشته از سامانه بچه‌های مساجد رونمایی شد که 28 کانون که بالاترین امتیاز را در رویداد ملی فهما داشتند برای ارسال مستندات انتخاب شدند.

کامل گلباغی افزود: پس از بررسی‌های اولیه از سوی هیئت‌های انتخاب و داوری مستندات ارسالی، کانون های چهاریارنبی و کنعان سنندج به عنوان کانون های شایسته تقدیر در سطح کشور معرفی شدند.

وی همچنین به کانون های فعال در رویداد ملی فهما اشاره و ادامه داد: کانون های طاها، معراج، عمر خیام، پیامبر (ص)، هدف، پیامبر اعظم (ص)، علم و دانش، نورالرحمن، صلاح الدین ایوبی، ملاصالح خسروی نیز از جمله 10 کانون فعال و منتخب رویداد ملی فهما در سطح استان بودند که امروز در مراسمی از مدیران مسئول این کانون ها قدردانی می شود.

مدیرستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کردستان با بیان اینکه امروز نیز شاهد راه‌اندازی پایگاه اطلاع رسانی فهما در استان هستیم، افزود: این پایگاه ظرفیتی قابل توجه برای انعکاس فعالیت کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کردستان است و به وسیله آن سایر استان‌های کشور نیز در جریان فعالیت کانون‌های استان قرار خواهند گرفت.

این مقام مسئول همچنین با بیان اینکه از 600 کانون فرهنگی هنری مساجد استان 427 کانون در مساجد قرار دارند و فعالیت می کنند، گفت: وجود فضای فرهنگی در قالب کانون های مساجد در روستاها نشان از توجه به نقاط محروم در استان دارد.

 گلباغی اضافه کرد: تعداد کانون‌های برتر و فعال استان بیش از این تعداد است ولی به دلیل ضعیف بودن زیرساخت ارتباطات و اینترنت در بسیاری از کانون‌ها امکان بارگذاری اطلاعات مربوط به فعالیت‌های آنها در سامانه بچه‌های مسجد فراهم نبود.

وی در خاتمه گفت: کانون‌های  مساجد براساس هشت شاخص و 36 فعالیت مورد ارزیابی و رتبه بندی قرار گرفتند و 304 میلیون ریال در مرحله اول فهما به 12 کانون برتر و ویژه استان پرداخت شده است.

در این آئین از برگزیدگان کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان تجلیل و پایگاه اطلاع‌رسانی فهما کردستان رونمایی شد.