پایگاه اطلاع‌رسانی (فهما) فصل جدیدی در ترویج فعالیت‌های مسجدی است
پايگاه اطلاع‌رساني (فهما) فصل جديدي در ترويج فعاليت‌هاي مسجدي است

پایگاه اطلاع‌رسانی (فهما) فصل جدیدی در ترویج فعالیت‌های مسجدی است

رستمي، با بيان اينکه رونمايي از پايگاه ( فهما) در کردستان فصل جديدي از اطلاع‌رساني را در ترويج فعاليت هاي مسجدي آغاز مي کند، گفت: فهما موجب انسجامي گروهي بين کانون مساجد سراسر کشور مي شود.
شناسه خبر : 11420 تاریخ انتشار : ۱۲ خرداد ۱۳۹۹ زمان انتشار : ۱۲:۱۴

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه‌ای(فهما) از استان کردستان عبیدالله رستمی، پیش از ظهر دوشنبه 12 خرداد در مراسم رونمایی از پایگاه اطلاع ر‌سانی فهما در استان و تجلیل از برگزیدگان سامانه بچه‌های مسجد در سنندج اظهار کرد: اهداف اصلی کانون‌های مساجد احیای نقش مساجد در حوزه فرهنگ و هنر، تربیت نیروی کارآمد و تاثیرگذاری و توسعه فرهنگ اصیل اسلامی در شهرها و روستاها و مقابله با تهاجم فرهنگی است.

سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان  با بیان اینکه مدیران کانون‌های مساجد استان با تمام کاستی‌ها و مشکلات، فعالیت‌های ارزشمند و قابل تحسینی در مساجد انجام می دهند، افزود: فصل جدیدی از اطلاع‌رسانی را در ترویج فعالیت های مسجدی آغاز می کند و موجب انسجامی گروهی بین کانون مساجد سراسر کشور می شود.

وی همچنین پایگاه اطلاع رسانی فهما را موجب تسهیل ارتباط سریعتر و بی‌واسطه‌ای با مسوولان این حوزه در کشور عنوان کرد و ادامه داد: براساس ارزیابی‌هایی که از کانون‌های مساجد کشور انجام شده 10 کانون استان بعنوان کانون‌های فعال و منتخب انتخاب شده و دو کانون نیز به صورت ویژه مورد تقدیر قرار گرفتند.

رستمی با بیان اینکه در حال حاضر حدود 600 کانون فرهنگی هنری مساجد در استان کردستان فعالیت دارند، اضافه کرد: انتخاب و تقدیر از کانون‌های یاد شده با توجه به تعداد کانون‌های فرهنگی استان بضاعت استان نیست و توانمندی کانون‌های استان بیشتر از این است و امید که بتوانیم در سال جاری به اهداف مدنظر در استان برسیم.

وی اضافه کرد: کردستان از دیرباز جایگاه فرهنگی عمیق و گسترده‌ای در ایران اسلامی داشته و مساجد هم به عنوان پایگاه‌های اصلی تصمیمات فرهنگی، سیاسی، مذهبی بوده است.

وی تصریح کرد: شهر سنندج از قدیم به دارالقرآن و شهر سنندج مساجد مشهور بوده است و این استان دارای نسخ خطی قرآنی از جمله قرآن تاریخی نگل است.

سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان گفت: توانمندی استان و کانون‌های فرهنگی استان به لحاظ فکری و نیروی انسانی جایگاه خوبی دارد که مایه افتخار استان است و انتظار می‌رود مسوولان کشوری نگاه ویژه‌تری به استان داشته باشند تا بتوانند اقدامات اثرگذاری انجام دهند.

رستمی همچنین به صدور مجوز موسسات قرآنی در استان پرداخت و اضافه کرد: از 17 پرونده تکمیل شده برای مجوز موسسات قرآنی هشت موسسه تاکنون مجوز گرفتند و امیدواریم سایر متقاضیان نیز مجوز دریافت کنند چرا که از سال 93 استان کردستان این مجوزها را دریافت نکرده بود.

وی در ادامه این جلسه به مدیران مسئول کانون های مساجد استان این نوید را داد که در صورت داشتن برنامه و طرح های تاثیرگذار و کاربردی حداکثر حمایت از کانون های مساجد در راستای اجرایی شدن فعالیت ها و برنامه هایشان صورت بگیرد.